wtorek, 23 kwietnia 2013

Ryż na mleku kokosowym, czyli milchreis




Wczoraj na kolację zrobiłam Butter Chicken i dodałam do niego mleczko kokosowe. Zostało mi jeszcze trochę, więc na śniadanie postanowiłam zrobić milchreis kokosowy. Lubie połączenie kokosu z kardamonem i wanilią. Można by rzec, że na śniadania miałam deser! Miłego poranka!

Składniki:
garść ryżu jaśminowego
100 ml mleka kokosowego (może być sam płyn)
150 ml mleka krowiego
szczypta kardamonu
cukier waniliowy, według smaku
płatki migdałów

Wypłucz ryż, zagotuj mleko i dodaj do niego mleczka kokosowego i przyprawy. Wsyp ryż i gotuj pod przykryciem ok.5-7 minut, wyłącz i odstaw na parę minut w ciepłe miejsce. Przed jedzeniem możesz dodać trochę miodu albo jeszcze trochę śmietanki z mleczka kokosowego. Posyp płatkami migdałów. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Taki delikatny ryż to wspaniały deser albo śniadanie. Kardamon, wanilia, migdały, mleko kokosowe... Obłędna kombinacja.

    OdpowiedzUsuń