poniedziałek, 21 stycznia 2013

Muffiny - potrójnie czekoladowe muffinki




Mój syn w drodze powrotnej z przedszkola prawie codziennie naciąga mnie na czekolodowego muffinka w naszej piekarni. Nie zawsze ulegnę, choć często mu się udaje. Nie ukrywam, sama zawsze trochę do niego skubnę. Od pewnego czasu szukam fajnego przepisu na muffiny, chciałbym, żeby wyszły takie puszyste i wyrośnięte, ale nie wiem, czy to możliwe w domowych warunkach. Postanowiłam trochę popróbować i trafiłam na stronie BBC GoodFood na obiecujący przepis. Gdy piekłam je za drugim razem trochę go modyfikowałam  bo dzieci wolą z dodatkiem kawałków mlecznej czekolady. Możesz dodać rozdrobnionej białej czekolady lub gorzkiej, dobierz w zależności od tego jak lubisz. 


Składniki

300 g mąki pszennej (przesianej)
100 g cukru ciemnego muscovado lub trzcinowego
2 łyżki gorzkiego kakao
100 g gorzkiej czekolady
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka (roztrzepane)
50 g roztopionego masła
250 ml mleka
100g mlecznej czekolady


Nagrzej piekarnik do 200 C.  W kąpieli wodnej rozpuść gorzką czekoladę z masłem. Do jednej miski wlej mleko, jajka, przestudzoną roztopioną czekoladę i cukier i dobrze wymieszaj. Do drugiej miski wsyp przesianą mąkę, kakao, proszek do pieczenia. Posiekaj mleczną czekoladę, albo zrób to jak Jamie Oliver, zapakowaną czekoladą uderz parę razy o krawędź blatu lub stołu, to ma wręcz terapeutyczne działanie :-)  Do miski z płynnymi składnikami dodaj mąkę i dorzuć czekoladę. TYLKO zamieszaj, składniki mają być tylko zmieszanie! Wstaw do piekarnika na 20 minut, aż będą zwięzłę i lekko popękają.
Powstrzymaj się od jedzenia jeszcze przez  minut, a potem SMACZNEGO!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz